Øreakupunktur

Øreakupunktur og NADA-behandling: Kroppen afspejler sig i øret…

Jeg arbejder med den klassiske kinesiske øreakupunktur.  Ligesom på fødderne, afspejler hele menneskekroppen sig i øret. Ved ubalancer og smerter i kroppen opstår der ømme punkter på øret svarende til en refleks fra det belastede sted i kroppen. Ved at sætte akupunkturnåle i reflekszonerne på øret, vil kroppen reagere ved at genskabe sin egen normale balance og smerter vil ofte blive lindret eller helt ophøre.
Øreakupunktur er en behandlingsmetode der er effektiv til mange problematikker. Det kan som nævnt bruges i forbindelse med smertebehandling og ved behandling af forskellige symptomer og sygdomstilstande.
NADA – behandling er en specifik type behandling, hvor nålene understøtter afbalancering af psyken til behandling af chok, angst, uro og lignende.
Behandlingen kan ydermere bruges som led i en afgiftningsproces ved forskellige typer misbrug.
Nålene er også velegnede til at nedbringe sultfornemmelse og sukkertrang ved vægttabsønske.
Jeg anbefaler at kombinere zoneterapi og øreakupunktur, da dette giver en øget effekt på behandlingerne.
Er øreakupunktur noget for dig?
Ja, hvis du kan genkende følgende:
  • Allergier
  • Muskel- og Ledsmerter
  • Kroniske eller akutte smerter
  • Ischiasproblemer
  • Fordøjelsesproblemer
  • Hovedpine og migræne
  • Spændinger
  • Angst
  • Ønsker vægttab
  • Vil stoppe med at ryge
  • Ønsker alkoholafvænning